miercuri, 16 decembrie 2009

Colindele durerii

Colind pentru cei plecati departe de tara


Canta Tudor Gheorghe pe versuri de Adrian Paunescu:


Acelasi colind, dar calitatea sunetului este mai buna:


Orice ai fi
Si unde te-ai tot duce
Cat ai fi de rau si cat de bun
Ca mai crezi sau nu mai crezi in cruce
Cel mai greu iti este de Craciun
Cand se strang strainii pe la case
Si lumini se aprind din pomii lor
Ti se face frig, un frig in oase
Si de-acasa ti se face dor

Refren:
Bate vantul, bate dinspre tara
Sufla in rani cu sare si pelin
Bate vantul si te inchide afara
Rudele in vizita nu vin

Mori aici si nimeni nu te-aude
Dar viseaza tot ce iti e pe plac
Ca te barbieresti si pleci la rude
Si gasesti pe masa cozonac
Din putinul lor ai tai vor face
Tot ce pot sa fie fericiti
Sa traiasca in liniste si-n pace
Sa mai rada, sa mai bea un sprit

Orice ai fi si unde ai fi batrane
Daca dorul salele ti-a frint
Si din dor nimic nu-ti mai ramane
Sa te asezi cu fata la pamant
Si sa plangi cand altii-s sarbatoare
Hohotesc de parca te-ar sfida
Si sa-ti plangi durerea ta cea mare
Si sa plangi de dor de tara ta



A venit si-aici Craciunul


Canta Tudor Gheorghe pe versuri de Radu Gyr:




A venit si-aici Crãciunul
Sã ne mângâie surghiunul.
Cade albã nea
Peste viata mea,
Peste suflet ninge.
Cade albã nea
Peste viata mea
Care-aici se stinge.

Tremurã albastre stele
Peste dorurile mele.
Dumnezeu de sus
În inimi ne-a pus
Pâlpâiri de stele.
Dumnezeu de sus
În inimi ne-a pus
Numai lacrimi grele.

Maica Domnului Curatã,
Ad-o veste minunatã!
Înfloreste-n prag
Zâmbetul tãu drag
Ca o zi cu soare.
Zâmbetul tãu drag
Îl asteaptã-n prag
Cei din închisoare.

Steaua prinde sã luceascã
Peste ieslea-mpãrãteascã.
Si din nou trei magi
Varsã din desagi
Aur si tãmâie.
Îngerii de sus
Magilor le-au pus
Cerul sub cãlcâie.

Lumea-n cântec se desteaptã,
Pe Mesia îl asteaptã.
Zâmbete ceresti
Intrã pe feresti,
Vin în orice casã.
Si în orice gând
Arde tremurând
Câte-o stea sfioasã.

Numai temnita posacã
a-mpietrit sub promoroacã.
Stãm în beznã grea,
Pentru noi nu-i stea,
Cerul nu s-aprinde.
Pentru osânditi,
Îngerii grãbiti
Nu aduc colinde.

Peste fericiri apuse
Tinde mila Ta, Iisuse.
Cei din închisori
Te asteaptã-n zori
Sã le-aduci luminã.
Cei din închisori
Te asteaptã-n zori,
Pieptul lor suspinã.

O, Iisuse Împãrate,
Iartã lacrimi si pãcate!
Vin’ sã-nchizi usor
Rãnile ce dor,
Visul ni-l descuie.
Noi te-om astepta,
Cãci pe Crucea Ta
Stãm bãtuti în cuie.
(din vol.”Poezii” - Radu Gyr, vol.3)

Vin colindatorii


 




Sus la n-altul cerului


Canta Maicile de la Manastirea Diaconesti



Colind sarac de Mircea Vulcanescu


Un comentariu:

  1. http://blog.romandria.ro/category/cantece-patriotice#.ULk-N2du5K0

    Rătăcesc pe căi străine,
    De cătunu-mi depărtat;
    Îmi trec viața în suspine,
    Pâinea-n lacrimi mi-am udat;

    R:
    Fie pâinea cât de rea,
    Tot mai bine-n țara mea.

    Ai! în țara mea frumoasă
    Mi-am lăsat tată iubit,
    Mi-am lăsat maică duioasă
    Ce de plânsuri au albit.

    Vezi o culme muntenească
    Și-o căsuță dedesubt?
    Este vatra părintească
    Unde laptele l-am subt.

    R:

    Cu străini am stat la masă,
    Și cu ei m-am ospătat;
    Dar, gândind la mine-acasă,
    Lacrimi, râuri am vărsat.

    Cine țara își iubește
    Nu dă lumea pentru ea:
    O! atunci inima-mi crește,
    Când gândesc a o vedea.

    R:

    Fericiți câți sunt aproape
    De cătunul părintesc;
    De-oi muri, voi să mă-ngroape
    În pământul românesc.

    R: x2
    Fie piatra cât de grea,
    Tot mai bine-n țara mea.

    RăspundețiȘtergere